19.10.15

Hyvä päivä

12
On monia yksinkertaisia neuvoja parempaan ja helpompaan elämään. Ne mahdollisesti jo tietää, mutta siitä huolimatta ne saattavat kokonaan jäädä toteuttamatta käytännössä. Tänä syksynä mä oon oivaltanu yhden merkittävän asian elämässä, johon aloin joka päivä kiinnittämään huomiota. Nimittäin positiivisen asenteen ja ajattelun merkityksen.
Oon herännyt joka aamu päättäen, että tänään on hyvä päivä! (lukuun ottamatta paria itkupotkuraivari päivää, jolloin mun teki mieli mennä peiton alle karkkikipon kanssa. Eikä sillon oikeesti auta mikään!! haha :D) Okei no, mutta oikeesti itsehän me päätämme siitä, miten me halutaan meidän päivät viettää - hymy huulilla vai naama rusinamytrynä. Nyt näiden muutamien viikkojen aikana en oo antanut ulkoisen ympäristön vaikuttaa mun hyväntuulisuuteen. Oon yrittäny ajatella mukavia asioita ja nauttinu ihanista pienistä hetkistä. Kun itse ajattelee asioista kirkkain ja positiivisin mielin, on elämäkin niiiin paljon mukavampaa!
3
 Vaikka ennen tiesinkin asenteen ja positiivisen ajattelun olevan tärkeitä juttuja, en kuitenkaan ikinä oikeestaan niitä toteuttanut. Ne jäivät vaan sinne tutulle ajatuksen tasolle ''joojoo kyllähän mä tiedän''. Nyt mun tän ''kokeilun'' jälkeen oon ihan tyrmistynyt, kuinka oon voinu olla niin typerä. Miksi mä en ole aikaisemmin vaan päättänyt olla positiivinen ja lähtenyt jokaiseen päivään hyvällä asenteella? Mun elämä on muuttunut niin paljon paremmaksi ja valoisammaksi. Sitä ei pysty edes käsittämään, miten noin pieni ja kauan tiedossa ollut asia voi muuttaa elämänlaatua niin paljon parempaan.
Tottakai tulee myös niitäkin päiviä, jolloin kaikki tuntuu menevän pieleen, eikä mikään auta. Mutta hei! Onneksi jokaisen päivän jälkeen tulee huominen, ja uusi upea mahdollisuus herätä hyvään päivään! 

Yritetään pysyä positiivisina ja reippaina, vaikka nyt alkaakin pimeämpi talvi! Ihanaa viikon alkua kaikki! :)

-Janina

Ps. Älkää huoliko!! Vastaukset siihen kysymyspostaukseen on tulossa kyllä :)

6 kommenttia:

  1. Olipa hyvä kirjotus! : ) Tosi monet hokee nykyään, et olkaa positiivisia ja muuta, mut välillä voi unohtua sen positiivisuuden toteuttaminen.

    VastaaPoista
  2. Huomattavasti mukavampaa myös lukea positiivista tekstiä blogeista, tosi kiva postaus! :)

    http://iinavilhelmiina.blogspot.fi

    VastaaPoista